Projekt „Volim Hrvatsku“
Proteklih se dana starija vrtićka skupina “Balončići” bavila poučavanjem i istraživanjem naše domovine u kojoj živimo – Hrvatske. Ovaj projekt je za cilj imao osvještavanje nacionalnog identiteta, razvijanje ljubavi prema domovini i usvajanje novih znanja i pojmova. Na pitanje “Što je to domovina?” djeca su najviše odgovarala sa “tamo gdje živimo” i “to je dom”, a to su nam više dočarale i razne pjesmice o domovini koje smo pročitali. Naučili smo da se naša domovina zove Republika Hrvatska, a njezin glavni grad Zagreb. Spomenuli smo da se naše mjesto u kojem živimo zove Korenica, a djeca su nabrojala i još neke hrvatske gradove.
Tijekom projekta, htjeli smo djeci približiti važne činjenice o našoj domovini, kao što su simboli koji je obilježavaju – himnu, zastavu i grb. Najprije smo poslušali nacionalnu himnu Republike Hrvatske, za koju je nekoliko djece reklo da su ju čuli na početku rukometnih i nogometnih utakmica naše reprezentacije. Dječak G. odmah je na početku puštanja himne stavio ruku na srce, te su tijekom narednog slušanja i ostala djeca tako stala “kao nogometaši”.
Zastavu smo oslikali temperom, a djevojčica E. je rekla da na zastavi nešto fali – grb. Njega smo potom napravili kolaž tehnikom, čime smo usavršavali pojam niza i reda. Tim likovnim aktivnostima poticali smo socioemocionalni razvoj – suradnju i razvoj sposobnosti za druženjem.
U centru za početno čitanje i pisanje djeca su slagala najvažnije riječi vezane uz našu domovinu. Imali su ponuđenu sliku i uz nju napisanu riječ, a oni su potom odabirali odgovarajuća slova i slagali te riječi. Djeca tako vizualno povezuju ista slova i razvijaju predčitalačke vještine.
Za vizualno pamćenje odlična je i igra memory, koju djeca jako vole igrati u našoj skupini. U skladu s temom projekta, izradili smo memory s fotografijama hrvatskih znamenitosti. Ova igra pomogla nam je da naučimo u kojem se gradu određena znamenitost nalazi, tako što smo imenovali grad svaki put kada smo podignuli karticu tijekom igre. Kroz ovu društvenu igru poticali smo djecu na poštivanje dogovora i pravila, a ujedno smo i vježbali strpljivost i koncentraciju te obogatili rječnik novim umjetničkim sadržajima.
Izradili smo reljefnu kartu Republike Hrvatske kroz koju djeca uočavaju i doživljavaju površinu i prostor. U izradi smo se koristili glinamolom, temperama i prirodnim materijalima (češeri, školjke, kamenčići, drveni oblutci, sol i ostalo). Fotografije životinja koje žive u Hrvatskoj također smo imenovali i rasporedili na kartu. Uz našu kartu smo vježbali prostorne odnose (gore-dolje, lijevo-desno, sjever-jug) i tako razvijali predmatematičke vještine, ali i razvijali pamćenje te usvajali nove pojmove.
Uz provođenje aktivnosti, svakodnevno smo slušali prigodne pjesmice o našoj domovini poput “Lijepa naša Hrvatska”, a djeca su imala priliku i pregledavati i proučavati časopise i enciklopedije o Hrvatskoj.
I za kraj, u skladu s temom, na dan povorke maškara u vrtiću maskirali smo se u hrvatske navijače. Obukli smo majice na kockice, izradili kostime i oslikali lica te u veseloj povorci navijali i pjevali navijačke pjesme koje djeca već znaju. Dječaci su imali želju taj dan odigrati i nogometnu utakmicu, a djevojčice navijati tijekom utakmice, no zbog plana povorke nismo je stigli realizirati. Zasigurno ćemo to učiniti neki drugi dan.
Balončići s odgajateljicama