P kao Proljetnica

P kao Proljetnica

Jedan pravi proljetni dan i jedan odlazak do obližnjeg nogometnog stadiona poslužio je kao poticaj za pokretanje novog projekta u odgojno- obrazovnoj skupini „Zvjerići“.

Po dolasku na veliki zeleni nogometni stadio djeci je pažnju privukao kontrast bijele boje koju je na još nepokošenom stadionu činila jedna od vijesnica proljeća odnosno tratinčica.

Rastrčani po terenu odmah su krenuli u branje tratinčica za svoju mamu, a poneku su ubrali i za odgojiteljice. Punih džepova tratinčica, doživljaja i novih spoznaja o izgledu, mirisu i nazivu  vratili su se u vrtić što je odgojiteljicama jasno dalo do znanja da je ovo idealan trenutak za iskoristiti dječji interes te pokretanjem projekta produbiti njihovu spoznaju upravo na temu proljetnica.

Provodili smo razne akivnosti od kojih su djeci najzanimljivije zasigurno bile likovne aktivnosti i istraživačko- spoznajne.

U likovnom centru modelirali smo domaći plastelin u žutoj i zelenoj boji. Plastelin je uvijek rado korišten materijal i djeci je uvijek zabavan, a kako bi igra modeliranja postala još kreativnija dodale smo i higijenske štapiće za uši koji su u ovoj aktivnosti predstavljali bijele latice tratinčice. Uz modelaciju naših tratičica ili „latinčica“ kako su je pojedini u skupini nazvali poticali smo razvoj fine motorike, ali i kreativnost i maštu kod djeteta.

Tempera je jedna od najzastupljenijih slikarskih tehnika u radu s djecom pa je tako bila neizostavna i u našem projektu. Nanošenjem tempere, na papir ili podlogu, potiče se razvoj okulomotoričke koordinacije i preciznosti te se jačaju mišići ruke koji su u kasnijoj dobi itekako važni za pravilno držanje olovke i samo pisanje. Uz poticanje na razvoj fine motorike općenito,  potiče se manipulacija različitim likovnim materijalima, kreativnost i senzorna sposobnost djeteta. Likovni radovi djece izloženi na vidna mjesta u djeci bude pozitivne emocije, radost i ushićenje te ih potiču na govorno izražavanje u vidu komentara s roditeljima, odgojiteljicom ili s ostalom djecom u skupini. Iz navedenog možemo uvidjeti kako likovne aktivnosti zapravo imaju utjecaj na cjelokupan razvoj djeteta. Tako su i naši „Zvjerići“ u sobi dnevnog boravka, ali i na hodniku vrtića načinili prave livade od oslikanih cvjetova koje su promatrali i dodirivali svaki dan s istom dozom ushićenja i sreće jer im je kako oni kažu „Lijepo“.

Istraživačko- spoznajne aktivnosti započeli smo s plastificiranim fotografijama 6 proljetnica za koje smo bile sigurne da se djeca s njima mogu svakodnevno susresti. Na fotografijama uz napisan naziv nalazili su se tulipan, visibaba, tratinčica, šafran, jaglac i narcis. Iznad njih nalazio se čičak, a pored su bile manje fotografije istih proljetnica ( po pet od svake). Djeca su trebala pridružiti manje fotografije proljetnica na odgovarajuće mjesto iznad fotografije velike proljetnice s nazivom. Ovom zgodnom, a jednostavnom aktivnosti za pripremu, potaknuli smo govorni razvoj djeteta na način da smo bogatili njegov vokabular. Uz poticanje na proširenje riječnika, potaknule smo i razvoj vizualne percepcije, opseg pažnje i koncentracije te usvajanje pojma „ISTO“.

Kako bi što snažnije potaknule utjecaj na razvoj spoznajnog iskustva kod djece uputili smo se svi zajedno u sakupljanje vijesnika proljeća. U šetnji potaknule smo djecu da se osvrnu oko sebe i pokušaju prepoznati jedan od cvjetova s naših fotografija. Tako smo se u vrić vratili s pronađenim narcisima, tratinčicama i jaglacima, ali i s jednom sasvim novom proljetnicom koju nismo naveli među fotografijama, a to je ljubičica.

Svaku proljetnicu djeca su imala prilike pogledati pod povećalom, dodirnuti je, pomirisati i prokomentirati zajedno s grupom i odgojiteljicama. U igri s povećalima fokus je bio na poticanju razvoja osjetila dodira i mirisa odnosno taktilna i olfaktivna percepcija.

Dan kasnije, djeca su ponovno iskazala želju za branjem cvijeća. Ovaj put pripremile smo vaze na kartonu s rupicama u koje su djeca trebala zabosti cvjetić. Vaze su poslužile kao ukras za zid na hodniku. Kako bi potrajale što duže, djeca su ih osjvežavala vodom iz špricaljke.

Centar građenja obilježila je nešto bučnija i „neurednija“ aktivnost jer je sadržavala puno sitinih materijala. Ispod plastificiranih fotografija proljeća djeci je na zaštićenoj podlozi odonosno podu bila ponuđena obojana riža i špagete te dosta posuda različitih veličina i žličica. Igra je bila slobodna, a djeca su uživala u materijalima ispred sebe i svatko se od njih  zabavljao na svoj način. Nešto mirnija aktivnost odrađena je i s plastičnim čepovima u boji koja je također bila slobona, a pojedini su uspjeli nanizati čepove u vis što je podsjećalo na oblik cvijeta.

Kroz sve ove aktivnosti pratile su nas i prigodne pjesmice unutar glazbenog centra. Djecu se najviše dojmila „Visibaba mala“ i „Tratinčica“ koje su pjevali u glas.

Nakon svih provedenih aktivnosti kao kruna našeg projekta uslijedila je sadnja cvijeća o kojem svakodnevno vodimo brigu jer i ono je živo biće. Stavili smo ga na mjesto gdje ima sunca i svakodnevno ga zalijevamo jer to je upravo ono što mu kao živom biću treba kako bi krasilo našu sobu i kada se ovaj projekt privede kraju. A mi smo uz ovu, ponovno jednostavnu, a svakodnevnu rutinu kada posjedujete biljku, potaknule djecu da razmišljaju o ostalim živim bićima oko sebe te da pokazuju brigu i odgovorno ponašanje prema istim, ali i da zagrebu u taj svijet ekološke svijesti od svoje najranije dobi!

Skip to content